Fuck light!

Socker är en krydda som får saker att smaka. Det är lika självklart som att två Xider får en femtonårig tjej att tro att hon kommer decka. Socker är energigivande och framförallt välsmakande. Du kan även bli fet vid överdosering av socker. Därmed vill jag presentera dagens ämne. Ett ämne som är emot socker och som enbart ska framstå som "bra" för oss människor. Nämligen: Lightprodukter.
När jag var runt sex år och fikade hos min farmor fick jag jämt Fun Light-saft med apelsinsmak. Liten som jag var förstod jag inte vad light stod för, utan drack och grimaserade. Det smakade ju för fan bensin och såg ut som vätska från en nyss urinerande och vätsketom äldre dam. Saftsmaken ska vara söt och kanske en aningens sliskig. Men denna vidervärdiga saft smakade enbart beskt.
Och allt eftersom åren har gått så kan jag enbart beskåda mängder av "Mindre socker-reklamer". Vad är grejen? Det pinsammaste är de totala idioterna som går på detta hyckleri och konsumerar lightprodukter. Trendvetande tjejer mellan 15 och 20 år är några av offren. Efter cirka två timmar på stan gåendes i högklackat, Fornarina-jeans och 149 kronors-handväskor från H&M, så är de stackars flickorna helt utslagna och vill fika. Men vad ska de fika? Socker är fett och då blir man fet. De väljer då en grovbrödsmacka med mängder av två dagar gammal sallad och för att sedan "festa till det" lite så köper de till en läsk. Men icke en vanlig läsk, utan en Coca Cola Light. Sen kommer vi till offren nummer två på listan. Mammorna. De förståndiga mammorna som inte kan annat än bli lurade av medierna. Men gynnar det verkligen familjen?  De lite halvt överviktiga mammorna vill ju såklart inte att deras barn ska få samma hemska kropp som dem. Och för att förhindra detta så fylls skafferiet och kylskåpet med exempelvis lätt, eller i värsta fall, minimjölk. Även safter med lightstämplar, äckligt mycket frukt, lightläsker och lightchips med 40% mindre fett till lördagens mys framför en actionkomedi från 1998.

Jag har precis ätit upp min mangoglass och ska fortsätta smutta i mig doser av mitt rosévin utblandat med vanlig, sockerfylld saft. Och jag njuter likt en 145 kilos pojke som precis fått in sin beställning på dubbla Big Mac & CO med några tillhörande cheeseburgare. Socker är njutning och jag HATAR light.






Socker gör dig vacker och välmående.


Kommentarer
Postat av: Alida

Hahahahaha, fyfan vad bra Sofie!

Postat av: Johan

Så rätt! Köpte senast idag pringles - Cheese and Onion. Gott tänkte jag. När jag satt mig i bilen för att glupskt börja äta på en gång insåg jag att det var "less fat" och gjort på nå jävla ris-skit. Fan va illa det smakade. Jag kände en uppgivenhet när jag satt där med mina ouppätna pringles och jag tyckte samtidigt lite synd om logotypen med mustasch vars innehåll jag inte tänkte äta mer av.

2008-08-18 @ 19:23:26
URL: http://alltsomjagavskyr.blogg.se/
Postat av: Ullis

Det gör absolut ingenting, har aldrig påstått att jag är bra på att skriva.

2008-08-21 @ 15:28:10
URL: http://ullisarvidsson.blogg.se/
Postat av: Miranda

haha, men jag älskar ju fun light wild berry! haha alla andra jag känner tycker att den smakar gammal trasa men åh så gott xD



svar: Jo, haha jag kommer varje år och tänker: nu fan ska jag ha VG! och sen skiter jag i det efter två lektioner xD men ja, man längrat ju tills man slipper skiten haha

2008-08-21 @ 19:42:47
URL: http://teenageboredom.blogg.se/
Postat av: Flip-Top

Fullkornsprodukter. Folk är galna i fullkorn. Det spelar ingen roll att flingorna innehåller en tredjedel socker, är det FULLKORN i dem så gör det ingenting. Då är det nyttigt. Låt kidsen klämma i sig 15 kg om dan. Ljust rostbröd är fan nyckelhålsmärkt som nyttigt. Man vill verkligen höra livsmedelsverkets kommentar till det.

2008-09-08 @ 00:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback