Tjejhelvetesuppföljare

Jag vet att de aldrig kommer att kunna förgöras utan massmordens, diktaturens eller ihjälgasningens hjälp, men jag kan inte låta bli att låta bägaren rinna över av irritation över dessa tjejhelveten.

Ett tjejhelvete är en tjej som verkligen har prentat in i sin mode-och-reklamfyllda-mobilstrålningsskadade tonårshjärna att hon är riktigt jävla speciell. En unik gummza av bästa sort. I deras bloggar, som jag förövrigt har studerat mer och mer på sistone, kan du läsa lite smink- och modetips (som de säkerligen har hämtat omedvetet från en veckotidning eller ett försök till modeprogram på Kanal 5), hur deras dag har varit, vad de ska äta och sist men inte minst deras förklaring till alla deras 12 läsare om hur unika och värdefulla de är som människor. Jag ska vara ärlig och måste säga att jag skäms så mycket att varje gång jag läser något liknande på en tjejhelvetesblogg så ååh-ar jag till och slår i databordet.
"Du är unik!" Ja, precis lilla tjej. Du är unik precis som ALLA andra. Varför ska man vara glad över att man är precis som alla andra? De lägger upp minsta lilla vara de konsumerar och informerar mer än gärna om priser och butik.
Man kan känna igen ett tjejhelvete enbart genom att beskåda deras bilder. De är totalt kontrasttrasiga. Med en brunhet som inte ens en mästare i solarium skulle kunna fixa och kläder i färger som inte säljs på vanliga klädbutiker i Sverige, så har bilderna blivit sönderfixade med kontrastverktyget. Antingen så har dessa utséendefixerade tjejer som är extremt rädda för att se det minsta blek ut, skickat bilden till en kille de raggat upp på någon proper ungdomscommunity, givit ut sin msn och bett honom att fixa bilderna snyggt, eller så har de ett b-bildprogram som följde med mobilen och som enbart finns på ryskengelska. Jag har lagt ut ett exempel på en sådan bild här nedan.
Dessa tjejer får min vardag att te sig mer hatiskt än vanligtvis. Visserligen tackar jag er för all min inspiration jag får genom mitt hat gentemot er, men även så blir jag less. För ni förökar er verkligen likt dagsländor. Jag ryser.



Det är min lillasyster Bosse som har fått ställa upp som exempel. Men en del av anledningen till att jag valde hennes bilder är att hon ett aningens, aningens, aningens tjejhelvete vissa stunder. Och hennes bildmappar består av mycket bisarra bilder där hon och hennes vänner och bekanta liknar tjejhelveten enbart till utséendet under cirka en 60-dels sekund. Tack Bosse med vänner. Jag hoppas ni förstår mig angående bilderna.


Kommentarer
Postat av: Alida

Jag älskar ditt hat!

Postat av: Nathalie

Om min tanke hade varit att försöka driva en stor blogg, hade jag skrivit mycket mer än vad jag gör..

Men tack för tipset förresten, då vet jag att det ska bli ännu mindre särskrivning, för det är ju uppenbarligen det som irriterar folk;) Ju mer folk som irriterar sig.. ju mer läsare;)

2008-08-30 @ 17:33:06
URL: http://misswest.blogg.se/
Postat av: Maddo

Haha du har så rätt så rätt. Att dom orkar. Tur att vi inte är så jävla unika :D

2008-08-31 @ 11:37:53
URL: http://littledandelion.blogg.se/
Postat av: Kanna

Du är nog den mest korkade av dem alla. Och någon som är så ful som du har jag då aldrig sett. Om nu folk råkar stava fel, tror inte du att de kan bli advokater eller något annat för det. Är man sexton eller sjutton och inte kan stava rätt hela tiden,betyder väl fan inte det att man inte kan lära sig eller????? Och företen du lär ju aldrig bli något annat än en bitter fitta, och kommunist jävel som står för de största massmorden i historien, så knip bara igen limpintaget och se till att det blir något av dig med.....lllooooossssssseeeeeeeerrrrrrrrrrr

2008-09-03 @ 10:57:25
Postat av: Alida

HAHAHAHAHAHAHHAHAAHHAHAHAHAHA jag vill också ha sådär härliga hatkommentarer :D

2008-09-03 @ 19:25:14
URL: http://folkabussrevolutionisten.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Bra skrivet !:)

2008-09-03 @ 19:30:29
URL: http://blondiiebecka.blogg.se/
Postat av: Flip-Top

"bitter fitta" och "kommunist jävel" Kanna lär inte ha kommit långt i livet och är förmodligen uppfödd med pappa betalar och en modeblogg utan dess like.

2008-09-08 @ 00:06:20
Postat av: Starfighter

Och jag vill inflika att kapitalismen krävt fler liv än kommunismen, men det är så jävla bekvämt att "glömma" det när man vill kalla alla som är vänster för rödingar. :)

2008-09-08 @ 00:09:14
Postat av: Sofie

"Kanna" skriver "se till att det blir något av dig med." Vad menar han/hon med det? "Av dig med"? Jag kan ju itne tro att självaste Kanna är något. Hm... jobbigt när de luras. Flip-Top och Strafighter har så rätt, så rätt.

2008-09-09 @ 13:45:46
URL: http://echelon.blogg.se/
Postat av: Thomas en av alla

Kan inte göra annat än hålla med.

2008-12-10 @ 20:10:39
Postat av: brunettbosse.blogg.se

HAHAHAHA! tycker också att "kannan! var rätt rolig. Lite mycket särskrivning. LOSER säger jag till henne.

2009-02-01 @ 12:52:39
Postat av: Anonym

HAHAHAHA! tycker också att "kannan! var rätt rolig. Lite mycket särskrivning. LOSER säger jag till henne.

2009-02-01 @ 12:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback