Sär skrivning?

Hur fan skriver svenska folket?
Jag gissar på att genomsnittsbetyget i svenska är IG..


Vart jag än vänder mig i samhället så nog fan finns de där. Överallt!
De där äckliga särade orden som SKA sitta ihop. Särskrivningarna!
(Eller som de flesta skulle ha skrivit: "sär skrivningarna")

Det absolut vanligaste ordet som ni särskriver med är jätte.

Jätte bra, jätte söt, jätte fin, jätte ful osv osv. Jag kan hålla på i evigheter.

Det finns webbplatser där era särskrivna ord dominerar och frodas likt ogräs
i en halvt igenväxt rabatt.

Några exempel är LunarStorm, Bilddagboken och Playahead.
Där används även smileys flitigt som blandas med oförståeliga förkortningar
och bilder på översminkade F15 i fågelperspektiv eller med blixt framför spegeln.

Jag kan förstå om ni som inte gör annat än uppdaterar eran sida på bilddagboken
var tionde sekund särskriver. För ni får inte in annat i era huvuden än kommentarer
och bildtexter som innehåller just särskrivningar. Er förstår jag!

Men nu kommer jag till er "äkta livsbloggare". Ni som skriver vad ni gjort under
dagen och som gör allt för att verka smartare än vad ni är. Ni som tror att ni kan 
allt om livet bara för att ni en gång råkade bläddra förbi en dokumentär på SVT1 om växthuseffekten eller överkonsumtionen av kläder i världen, fast ni egentligen bara
skulle kolla på "Top Model".

Hur kan ni särskriva? Ni ska vara duktiga och ordentliga! Folk ska ju för fan kunna
läsa utan att behöva stanna upp och tänka: "Vänta nu.... as skönt med lov!?"

Det finns två bloggare som är två av de största och som jag kollar in ibland.

Nämligen: Kissie och Ungmamma15. De särskriver!!
Bara för att man är blond, blåst och liten så behöver man väl inte skriva dåligt?


/Sofie


Kommentarer
Postat av: Hampus

"jätte intressant" text hunny :) lika rolig som förra!

2008-06-10 @ 23:59:46
Postat av: Bella

Jag stör mig också som fan på särskrivningar

2008-06-11 @ 19:27:12
Postat av: Hummert

Ja, men du glömmer styckeindelning och byter rad hela tiden!!!1 ;D

2008-06-11 @ 20:03:32
Postat av: Sofie

Jag vet. Men den lektionen som vi lärde oss styckeindelning på var jag inte på. på på på på. Men det är kul att du antecknar flitigt humble

Postat av: Fridah

Översminkade F15! Haha, briljans!

2008-06-12 @ 20:56:07
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/
Postat av: Johan

Apropå "äkta livsbloggare" måste du läsa denna blogg: http://rebekkaz.blogspot.com/

Ogillar du särskrivningar så kommer huden att knottra sig och blodsmak simuleras i din mun när du läser denna. Dessutom innehåller den diffusa formuleringar och ren nonsens som omöjligen tilltalar någon.

2008-07-24 @ 19:57:58
URL: http://alltsomjagavskyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback